Klantenservice

Garantie

Meest gestelde vragen

  • Hoe vaak moet ik met de fiets voor service of onderhoud terug naar mijn Cortina-verkooppunt?
    Het aantal keer is afhankelijk van het gebruik. Wij adviseren je om je fiets elk jaar een onderhoudsbeurt te geven. Het is ook verstandig om jouw fiets zelf goed te onderhouden, geef 'm bijvoorbeeld af en toe een poetsbeurt!
  • Waar vind ik de garantievoorwaarden die voor mijn Cortina-fiets gelden?
    Alle garantievoorwaarden en handleidingen van Cortina zijn te downloaden op deze pagina.
  • Valt een service- en/of onderhoudsbeurt onder de garantie van Cortina?
    Servicebeurten vallen niet onder de garantie van Cortina. Jouw Cortina-verkooppunt mag zelf bepalen of hiervoor kosten in rekening worden gebracht.

Garantievoorwaarden

  • Waar vind ik de garantievoorwaarden die voor mijn Cortina-fiets gelden?
    Alle garantievoorwaarden en handleidingen van Cortina zijn te downloaden op deze pagina.
  • Valt een service- en/of onderhoudsbeurt onder de garantie van Cortina?
    Servicebeurten vallen niet onder de garantie van Cortina. Jouw Cortina-verkooppunt mag zelf bepalen of hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
  • Ik heb mijn fiets bij een webwinkel gekocht, kan ik voor garantie terecht bij een lokale Cortina-winkel in de buurt?
    De (online) winkel waar jij je Cortina fiets hebt gekocht is het aanspreekpunt voor de service- en garantievragen. Je kan naar een lokale Cortina-winkel bij jou in de buurt, maar het kan zo zijn dat deze dealer een vergoeding vraagt voor garantiewerkzaamheden, omdat je de fiets niet bij deze winkel hebt gekocht. 
  • Ik ben verhuisd, waar kan ik terecht voor garantie?
    Je kunt, alleen in overleg met een Cortina-verkooppunt, in je (nieuwe) buurt terecht voor garantie.  

Probleem

  • Ik kom er met mijn Cortina-winkel niet uit over de garantie, wat kan ik doen?

    Als het gaat om garantiezaken, dan wordt de eerste beoordeling door het Cortina-verkooppunt gedaan. Bij vragen kan de winkel bij onze serviceafdeling terecht. In het geval van twijfel of discussie kan het betreffende onderdeel door de winkel ter beoordeling naar de afdeling Service & Garantie van Cortina opgestuurd worden. In het geval van garantie/coulance wordt het onderdeel aan het Cortina-verkooppunt vergoed. 

    Mochten jullie er samen niet uitkomen, dan kun je je vraag ook bij een ander Cortina-verkooppuntin de buurt stellen.  Buiten de Cortina-verkooppunten om worden er geen vergoedingen gedaan.

  • Waarom krijg ik een factuur van mijn Cortina-winkel, terwijl mijn fiets nog onder de garantie valt?
    Zodra er geconstateerd is dat het defecte onderdeel onder garantie valt, vergoedt Cortina het onderdeel en in sommige gevallen vergoedt Cortina ook een arbeidsvergoeding aan de winkel. Als de winkel meer kosten heeft gemaakt dan aanvankelijk gedacht was, dan kunnen deze kosten aan jou doorberekend worden.
  • De winkel waar ik mijn fiets heb gekocht bestaat niet meer, waar kan ik mijn garantie afhandelen?
    Je mag naar het dichtstbijzijnde Cortina-verkooppunt bij jou in de buurt langs gaan (tip: neem wel je aankoopbewijs mee). 
    In dit geval vervallen alle afgesproken afspraken met de vorige winkel. Houd er rekening mee dat de algemene garantievoorwaarden van toepassing zijn.

Onderhoud

  • Hoe vaak moet ik met de fiets voor service of onderhoud terug naar mijn Cortina-verkooppunt?
    Het aantal keer is afhankelijk van het gebruik. Wij adviseren je om je fiets elk jaar een onderhoudsbeurt te geven. Het is ook verstandig om jouw fiets zelf goed te onderhouden, geef 'm bijvoorbeeld af en toe een poetsbeurt!